söndag 28 april 2013

Grymt med mycket burkar och muskler


 G(r)ym. Brutal. Svart. Vitt. Rött.
Gymvärlden i korthet på papper.
Gym-

grossisten har fått ett eget magasin som speglar den bilden.

Gymgrossisten är ett företag som säljer sånt som muskelbyggare anses behöva.
Mycket hokus -pokus i min bedömning…
Stora burkar, kanske med lite innehåll.
Proteiner, gainer, pro, whey, muskeltillväxt, fettförbränning, fettsyror, kreatin, kalorisnålt, fiskolja…
I annonser lyser burkar och förpackningar mellan texter och bilder på muskelbyggare.

Mycket muskler


Magasinet är nytt och är skapat av Redaktörerna, ett företag som gör flera kundtidningar.
Jag har snabbt bläddrat i några andra i samma nisch och den här bryter inte mot mallen.
Det är så här muskelbyggare förväntar sig att det ska vara.
Redaktörerna har därför inte vågat sig på några nya layoutgrepp.

 

 Mycket är vit text på svart bakgrund. Kraft i det vita, men jag kan tycka att det ibland blir svårläst. Borde vara lite mera luft mellan raderna.
Bilderna är som förväntat:
Kroppar blänker, svällande muskler, ådror syns, tänder bits ihop, stål i blicken…


Hoa-Hoa Dahlgren lagar mat. Riktigt krubb, husmanskost. Pannbiff med potatis, kokt torsk med ris, kyckling och grönsaker. Inga krångligheter i recepten. Men Hoa ser inte så vältrimmad ut på bilden. Trivselvikt här och där.

Viktigt med mått och vikt.
Lite mer invecklat är det med dietistens fitnessmat. Ingredienserna är flera och annorlunda. Vikter och antal är viktigt. Näringsvärdet anges i gram.
”Platt mage fort” är ett tema som alla tidningar kör på vårkanten.
I Gymgrossistens variant är det mera jobb…

Tjejer kämpar för beach 2013

Tjejer visar sina bästa tips inför beach 2013.  Muskeln ska jobba till utmattning, chocka kroppen, träna explosivt, uteslut bröd, ät var tredje timme, satsa på keso och banan…
För grabbarna gäller det att deffa. Fiskolja, conjugated linoleic arid är en fettsyra, protein skyddar muskelmassan, fettförbrännare som Ripped Hardcore ger en kick.
Så där är tonen, krångliga namn och märken ska det vara.
Allt finns förstås att köpa hos den här grossisten.

 
Redaktörerna har säkert gjort en bra tidning, eller livsstilsmagasin, som passar den här målgruppen.
Och förstås grossisten. De vill hjälpa sina kunder att bli framgångsrika.
Eller kort och gott, som chefredaktören skriver: En atletisk livsstil.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar