onsdag 17 november 2010
Nya Affärer får själv visa om den satsat rätt
Ska jobben fixas behövs nya företag och fart på affärerna.
Nya Affärer heter en ny tidning som vill vara en hjälp på vägen.
Signalerna är raka: succé, vinnare, smartare, satsa, så gör du, välj rätt…
Att starta ett företag är inte helt lätt. Förutom byråkrati blir det mera en livsstil där jobb, hobby och fritid flyter samman.
Ska företagaren också hänga med i tidningen så tar det mycket tid även om den är lättläst och artiklarna korta.
Nya Affärer är både webb, jippon (events) och en papperstidning.
Här finns gott om frågor och svar, experters bästa tips, kassaapparater, säljknep, skatteråd, varning för skojare och givetvis att vara med på Facebook. Vägen till att lyckas där avslutas med ett bra råd: klarar du det inte själv - be någon om hjälp!
Vad finns det då för smarta tips för den som vill dra igång något?
Två tjejer tog över en handelsträdgård, två bankkvinnor startade vinimport och inspiration ges till att starta ett kafé - en nisch som närmast måste ses som överetablerad.
En udda väg kan vara att satsa på en travhäst.
Bästa tipset är nog till dem som vill satsa på 40-talisterna. Nu är de köpstarka med olika intressen och längre fram vill de ha vård och service - som de får betala själva!
Charlie Söderberg, som är en av tre som tar över Plus i tv efter Sverker Olofsson, berättar om sin väg till framgång. Han tar 20 000 kronor för en kurs som ska inspirera andra.
Jag tycker inte Nya Affärer kommer med så mycket nytt som kan fånga in målgruppen.
Tidningen får närmast själv visa om den satsat rätt.
Det mest känns igen från konkurrenter som Du & Co och Driva eget.
Tidningen är ett stickspår från Veckans affärer och Privata affärer där redan många läsare finns.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar