fredag 20 november 2009

Di Weekend bjöd in till nya gratisnjutningar

Ett sms och min weekend skulle bli så mycket trevligare!
I ett vitt brev med Sydsvenskan kom inbjudan (se bild nedan). En vink från Di om att deras läsare varje fredag får lite extra läsning till helgen.
Jag vet inte om det samtidigt var en pik mot Sydsvenskans läsare…

Efter fyra misslyckade sms blev det rätt. En kod kom i mobilen och tidningen kunde hämtas på utvalda ställen.
En solig fredag är en bra weekendstart och Di Weekend frestar med mera.
Jag borde nog tänka på att byta ut skrutt-Golfen. En Jaguar för från 437 000 kronor kanske. Eller Mercedes E-klass kombi från 365 000 kr alternativt BMW X1 XDRIVE23D för från 370 000 kronor.
Ett litet nätt urval.

En miljon mer på mitt PPM-konto är möjligt. Ja, tack!
Såg på ett utdrag för ett konto jag är med i att det ökat med 153 kronor i värde förra året. För det tog banken nästan tusenlappen att administrera…

En ny mobil för 4500 kronor, ”hyllad för sin kristallklara bildskärm, inbyggda kamera och operativsystemet från Google”, känns inte helt fel, särskilt om Di kommer med nya sockrade bud jag kan sms:a efter och få gratis.

En weekend i Istanbul - det är hot om regn i Skåne - är ett bra alternativ. På hotell W som ligger som en liten tårtbit i Istanbuls mest fashionabla kvarter…” är bara atmosfären värd fullt betyg, fem ”sigiller”. I en ”härlig säng med utsikt över stjärnorna på natthimlen utanför takfönstret” slumrar jag nog behagligt in.

En middag på en italiensk restaurang, med rak och enkel mat från Piemonte och då gärna med lite vin från samma distrikt, en riktigt liten skatt, hör gärna till en trevlig weekend.

Nu ska jag inte ironisera mera. Det här var ett litet urval från artiklar och annonser.
Di Weekend är en påkostad, glassig tidning, dock lite besvärlig att läsa i det blänkande pappret.
Det gnistrar färg rakt igenom i bilder och annonser. Innehållet är anpassat för målgruppen, direktörerna i övre nivån. Jag kan inte säga annat än att texterna är välskrivna för just sitt syfte.

Fem utländska vd:ar berättar om hur det mötte den svenska chefskulturen.
Pappas pojke, Frankrikes president Nicolas Sarkozy´s 23-årige son Jean presenteras.
Kockums nye vd intervjuas och återinvigningen av konsthallen Rooseum i Malmö får stort utrymme.
På alla bilderna är det direktörer i mörk kostym, välstruken skjorta, korrekt knuten slips och gärna något i kavajens bröstficka.
I denna manliga direktörsvärld gnistar det därför till med ett reportage om integrationsministern Nyamko Sabuni, ensam på omslaget och i en härlig bild över reportagets första uppslag.
Dessutom en rykande aktuell artikel när debatten i Malmö är het om barnäktenskap. När föräldrar gifter bort en 12-årig dotter som sen blir mamma året efter rör det upp känslorna.
Nyamko Sabune kräver stenhård 18-årsgräns för giftermål.

Tack Di Weekend - det var värt ett sms.
I min verkliga weekend finns bland annat en inbjudan till julstart med glögg, pepparkakor, dans kring granen och julsånger av något som kallar sig för Muntergökarna.
Det får duga det med.
Trevlig weekend till alla bloggläsare också!

NÄSTA VECKA ska jag titta lite på tidningar och psykologi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar