onsdag 4 maj 2011

Mina nya skor snubblar direkt

”Se på dina skor - andra gör det” hette en reklamslogan för länge sen.
”Se på MINA nya SKOR- och den syns inte”, skulle jag vilja säga i dag .
Logon till den nya tidningen med samma namn lyser nämligen inte.
Inte heller huvudrubriken har någon styrka. Ljusgrått och blekt i en rörig bild där jag inte vet vad jag ska fästa ögonen på.

Jag hade aldrig upptäckt denna tidning om den inte stått i ett ställ direkt framför kassan.
Hur ska en läsare upptäcka den i tidningshyllan?

”Det stundar bländande läsfester”, skriver chefredaktören Marie Arpnäs.
Läsfester..?
Nja, några texter som imponerar är det inte.
Mest är det korta intervjuer med designers och tillverkare. Frågor och svar, rak info och mycket produktreklam.

Ett större reportage finns om fotbollsspelaren Björn Runström om hans syn på skor och mode i Italien. Musikalartisten Hanna Lindblad (bilden) berättar om sitt skointressen, historien om bröderna Dassler och deras strid med Adidas och Puma finns med. Och så dyker Hollywooddamen Maria Montazami upp. Nu kompletterar hon sina tofsar med att designa hundprylar.

Men mest är det tittfester! Skor, skor, skor. Skyhöga klackar. Platt utan någon klack alls. Långt ifrån fotvänligt. En riktig orgie för skofetichister.
Däremellan tittuppslag med glasögon, smycken, klockor och olika accessoarer.
Det växlar med djärv reklam i samma ämnen.

Det finns specialmagasin i de här områdena, så varför skulle inte en Mina nya Skor kunna slå sig in?
Men den känns inte som en tidning att köpa eller prenumerera på.
Kanske funkar den som förströelsebläddring hos frisören eller om den ligger på disken i någon butik.

slutet kommer en artikel som tar död på hela tidningen.
En skoexpert varnar för klackskor och sommarskor (bilden ovan).
Just det som ögonen bländas av på 164 sidor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar