*Tror du någon papperstidning under 2015 kommer att dra in delar eller hela upplagan och föreslå läsarna att välja digitalt?
- Det finns sådana tankar
hos vissa, dock inte hos oss. En övergång till digitala lösningar tar tid och
det är viktigt med långsiktighet i detta arbete.
*När bedömer du att online
kan gå om print för din tidning?
- Vad gäller intäkter så
kommer det ta tid. Minst tre till fem år för de mest offensiva tidningarna. Vad
gäller läsandet är redan i dag den digitala räckvidden i nivå med
papperstidningen hos vissa titlar.
*Klarar din tidning något
sparpaket utan att det påverkar innehåll och upplaga?
- Det är helt beroende på
nivån av sparpaket. Vi har hittills lyckats väl med att både effektivisera och
behålla hög publicistisk nivå.
*Blir det någon skillnad i
kvalité och trovärdighet om tidningen har egna fasta medarbetare jämfört med
frilansare och korttidsvikarier?
- Det behövs alltid olika
anställningsformer, anställda, frilansare och korttidsvikarier.
PÅ MÅNDAG: Lars J Eriksson, Skånska Dagbladet.
PÅ MÅNDAG: Lars J Eriksson, Skånska Dagbladet.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar